Általános szerződési feltételek
A http://www.catus.hu/ internetes áruház általános szerződési feltételei
1.1. Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban "ÁSZF") szabályozzák a jogviszonyokat a következő cég, valamint minden olyan személy között, aki az Eladó weboldalán kínált termékek Vevője, és aki fogyasztóként lép fel a jelen Általános Szerződési Feltételek és a vonatkozó jogszabályok által meghatározott fogyasztó fogalma alapján, különösen a Szlovák Köztársaság hatályos jogszabályai alapján:
Cégnév: Helena Žitňanová - CATUS Slovakia
Székhely: 97405 Banská Bystrica, Zvolenská cesta 5579/46, Szlovákia
Nyilvántartásba véve: Banská Bystrica Járási Hivatalánál, Cégjegyzékszám: 601-13554
Cégjegyzékszám (IČO): 40091911
Adószám (DIČ): 1020059282
ÁFA-azonosító (IČ DPH): SK1020059282
Bankszámla: SK37 1100 0000 0026 2875 6195
Az eladó ÁFA-fizető (továbbiakban „Eladó” vagy „Kereskedő”).
1.2. Az eladó emailes és telefonos elérhetőségei:
Email: obchod@catus.sk
Tel.: +421 48 413 15 24
1.3. A szerződéstől való elállás esetén az alábbi címre kell küldeni a visszaküldött terméket:
Helena Žitňanová - CATUS Slovakia, Zvolenská cesta 46, 974 05 Banská Bystrica
A küldeményt utánvét nélkül kell elküldeni, csomagként a következő címre: Helena Žitňanová - CATUS Slovakia, Zvolenská cesta 46, 974 05 Banská Bystrica (postán küldött csomagokat nem fogadunk el).
2.1. Jelen Általános Szerződési Feltételek alkalmazásában a Kereskedő az 108/2024 számú törvény hatályos rendelkezéseivel összhangban az alábbi fogalmakat definiálja:
2.2. Termék: az árucikk, szolgáltatás, digitális tartalom, ingatlan, villamos energia, víz vagy gáz, amely nem korlátozott mennyiségben vagy meghatározott mennyiségben áll rendelkezésre, hőenergia, jogok és kötelezettségek.
2.3. Távollévők között kötött szerződés: a Kereskedő és a fogyasztó között kizárólag távközlési eszközök igénybevételével, az eladó és a fogyasztó egyidejű fizikai jelenléte nélkül megkötött szerződés, különösen online felület, elektronikus levél, telefon, fax, címlista vagy katalógus felhasználásával.
2.4. Kereskedő (továbbiakban „Eladó”): az a személy, aki a fogyasztói szerződéssel, az abból eredő kötelezettségekkel vagy kereskedelmi gyakorlattal összefüggésben üzleti tevékenysége vagy szakmája keretében jár el, beleértve azokat is, akik a nevében vagy számlájára járnak el.
2.5. Fogyasztó: az a természetes személy, aki a fogyasztói szerződéssel, az abból eredő kötelezettségekkel vagy kereskedelmi gyakorlattal összefüggésben nem üzleti tevékenysége vagy szakmája keretében jár el.
2.6. Fogyasztói szerződés: minden olyan szerződés, amelyet a kereskedő a fogyasztóval köt, függetlenül annak jogi formájától.
2.7. Az Internetes áruház fogalma azonos az Elektronikus áruház és a Weboldal fogalmával.
2.8. Vevő: minden olyan személy (természetes vagy jogi személy), aki megrendelést küldött el, különösen az Eladó weboldalának vagy más távolsági kommunikációs eszközök igénybevételével.
2.9. Tartós adathordozó: olyan eszköz, amely lehetővé teszi a fogyasztó vagy a kereskedő számára, hogy az információkat olyan időtartamon keresztül megőrizze, amely megfelel ezen információk céljának, és lehetővé teszi azok változatlan reprodukcióját és jövőbeli felhasználását, különösen dokumentum, e-mail, USB-kulcs, CD, DVD, memóriakártya és számítógép merevlemez.
2.10. Minden airsoft fegyver a 190/2003. Z.z. számú, a lőfegyverekről és lőszerekről szóló törvény szerinti D kategóriába tartozik, és azok értékesítése csak 18 éven felüli személyek számára engedélyezett.
III. Alapvető rendelkezések
3.1. Jelen Általános Szerződési Feltételek szabályozzák a jogviszonyokat a Fogyasztóként fellépő Vevők és a Kereskedő között.
3.2. A szerződéses jogviszonyokra (valamint a szerződéses jogviszonyból eredő egyéb jogviszonyokra) azon Vevők esetében, akik nem lépnek fel fogyasztóként, a 513/1991 számú Kereskedelmi Törvénykönyv hatályos rendelkezései vonatkoznak.
4.1. Az adásvételi szerződés megkötésére vonatkozó javaslatot a Vevő részéről a termékek megrendelésének elküldése jelenti, különösen az Eladó weboldalának igénybevételével. A Vevő csak a weboldalon található bevásárlókosáron keresztül rendelheti meg az árut. Más módon történő megrendelést az Eladó nem köteles elfogadni, vagy az áru nem kerül kiszállításra.
4.2. Az adásvételi szerződés a Vevő és az Eladó között akkor jön létre, amikor a Vevő megkapja a megrendelés visszaigazolását, amelyet az Eladó elektronikus úton küld a Vevő által megadott e-mail címre.
4.3. Az Eladó a megrendelt árut munkanapokon 48 órán belül visszaigazolja emailben, kivételes esetekben telefonon. Minden visszaigazolt megrendelés kötelező érvényű!
4.4. Az Eladó jogosult törölni a megrendelést, ha a megrendelt áru nem áll rendelkezésre. Ebben az esetben az Eladó azonnal visszafizeti a teljes összeget, vagy helyettesítő árut kínál, vagy más megoldást javasol, ha a Vevő egyetért vele. Az Eladó akkor is jogosult a megrendelés törlésére, ha nem tudja elérni a Vevőt (hibásan megadott vagy hiányzó kapcsolati adatok, elérhetetlenség stb.).
4.5. Az Eladó fenntartja a jogot, hogy további értesítés nélkül törölje a megrendelést (elálljon a szerződéstől) vagy annak egy részét, ha: a) az áru nem gyártható vagy a gyártása megszűnt; b) az áru kiállított ára hibás volt; c) a gyártó vagy szállító nem szállította le az árut az Eladónak.
4.6. A termékleírásban közzétett adatok csak tájékoztató jellegűek, és változhatnak.
4.7. A Vevő jogosult a megrendelést a termék megrendelésétől számított 24 órán belül, indoklás nélkül törölni. A Vevő a megrendelést az Eladó weboldalán található Ügyfél szekcióban, telefonon vagy e-mailben törölheti. A megrendelés törlésének feltételeinek teljesítése után az Eladó e-mailben vagy telefonon igazolja vissza a megrendelés törlését. Ha a megrendelt áru ellenértéke már kiegyenlítésre került, az Eladó visszautalja a pénzt a Vevő bankszámlájára, vagy más módon juttatja vissza, amiben megegyeznek.
5.1. Az adásvételi szerződés határozott időre jön létre, és különösen az Eladó és a Vevő összes kötelezettségének teljesítésével szűnik meg. Ez különösen a szerződés értelmében megvásárolt termékek kézbesítésével és kifizetésével történik. Ez a rendelkezés nem érinti a Vevő jogait az Eladó hibás teljesítéséért való felelősség alapján.
6.1. A termékek és szolgáltatások árai, amelyek a weboldalon keresztül rendelhetők meg (a továbbiakban „vételár”), minden egyes terméknél külön-külön fel vannak tüntetve, és a vásárló által a rendeléskor megadott időpontban érvényesek.
6.2. A weboldalon feltüntetett termékek vagy szolgáltatások vételára tartalmazza az összes adót, és egyértelműen fel van tüntetve a weboldalon.
6.3. Az eladó fenntartja a jogot az árak előzetes értesítés nélküli módosítására. A weboldalon feltüntetett termékek árai eltérhetnek a bolti áraktól. A weboldalon feltüntetett áruk nem tekinthetők bolti ajánlatnak.
6.4. Az ár, amely a termék mellett fel van tüntetve, csak a vásárló számára megjelenített pillanatban érvényes, és az abban az időpontban leadott rendelésnél alkalmazandó. A rendelés leadása után a termék ára nem változik, még akkor sem, ha az ár később csökken vagy emelkedik.
VII. A termékek kézbesítése
7.1. Ha a Vevő az utánvétes fizetést választotta, az Eladó köteles a megrendelést teljesíteni, és a termékeket legkésőbb a vásárlási szerződés megkötésétől számított 30 napon belül kézbesíteni a Vevőnek a jelen ÁSZF 4.2. és következő pontjai értelmében.
7.1.1. Ha a Vevő más fizetési módot választott, mint az utánvét, az Eladó köteles a megrendelést teljesíteni, és a termékeket legkésőbb a vásárlási szerződés megkötésétől és a megrendelés teljes árának megfizetésétől számított 30 napon belül kézbesíteni. Ha mindkét feltétel (a vásárlási szerződés megkötése és a teljes ár megfizetése) teljesült, az Eladó köteles a termékeket legkésőbb 30 napon belül kézbesíteni.
7.1.2. Az Eladó által kínált termékek szállítási ideje a legtöbb esetben 48 órán vagy 14 napon belül történik a megrendelés visszaigazolásától számítva (a termék típusától és a megadott szállítási időtől függően), a maximális szállítási idő 30 nap, vagy a Vevővel való megállapodás alapján meghosszabbítható. Az Eladó a szállítási időről és a szállítás időpontjáról a megrendelés visszaigazolásakor telefonon értesíti a Vevőt. Ha a Vevő számára nem megfelelő a meghosszabbított szállítási idő, joga van a megrendelést a jelen ÁSZF 4.6. pontjával összhangban törölni.
7.2. A szállítási hely a Vevő megrendelése alapján kerül meghatározásra. A szállítás teljesítése akkor tekintendő megtörténtnek, amikor a terméket a meghatározott helyre kézbesítik.
7.3. A termék megfelelően csomagolva és biztosítva van. A Vevő köteles a termék átvételekor ellenőrizni a csomag sértetlenségét, valamint a csomag tartalmát. Ha eltérést vagy hiányt észlel, a Vevő köteles a lehető leghamarabb, de legkésőbb a csomag átvételét követő 2 munkanapon belül kapcsolatba lépni az Eladóval.
7.4. Az Eladó a termékkel együtt számlát (adóügyi bizonylatot), szállítólevelet, valamint, ha szükséges, használati útmutatót és garancialevelet ad át a Vevőnek.
7.5. Az Eladó a termékért a Vevő általi átvételig felelős. A terméket a Vevő átvételétől kezdve tekintjük átvettnek, amikor az átvételt írásban visszaigazolja.
7.6. Az Eladó nem felelős a szállító által okozott késedelmes kézbesítésért. A szállító által okozott károkért a szállító teljes mértékben felelős. Ilyen esetekben az Eladó új terméket küld a Vevőnek, miután a szállító megtérítette az összes kárt.
7.7. Az Eladó fenntartja a jogot, hogy a termék kézbesítését a Szlovák Postáról futárszolgálatra változtassa, ha a csomag súlya meghaladja a 10 kg-ot, vagy ha annak méretei nem felelnek meg a Szlovák Posta szállítási feltételeinek. Az Eladó továbbá fenntartja a jogot arra, hogy a futárszolgálattal történő átvétel helyét házhoz szállításra változtassa, ha a csomag méretei nem felelnek meg a futárszolgálat szállítási feltételeinek. Az Eladó nem változtathatja meg a Vevő által választott szállítási mód árát.
8.1. A tulajdonjog és a véletlen károk, veszteségek kockázata a vásárlóra száll át a termék átadásának pillanatában.
9.1. Az eladó weboldalán a vásárlók az alábbi módokon fizethetnek:
9.1.1. Utánvételes fizetés
9.1.2. Személyes átvételkor történő fizetés
9.1.3. Banki átutalás vagy befizetés az eladó számlájára
9.2. Az eladó fenntartja a jogot a fizetési mód módosítására, például az utánvétről átutalásra, ha a vásárló korábban nem vette át a terméket vagy lemondta a rendelést annak elküldése után. Az eladó köteles erről e-mailben tájékoztatni a vásárlót. A vásárlónak jogában áll díjmentesen lemondani a rendelést az ilyen módosítás után.
10.1. A termékek vagy szolgáltatások vételára nem tartalmazza a szállítási költségeket vagy más, a termékek kézbesítésével kapcsolatos költségeket.
10.2. A szállítási módok és a termékek kézbesítésének díjai:
10.2.1.1.Szlovák Posta
10.2.1.2.Futárszolgálat
10.2.1.1. Az Eladó tájékoztatja a Vevőt azokról a szállítási módokról, amelyeket a Vevő kiválaszthat az Eladó weboldalán a vásárlási folyamat során, még a Vásárlási szerződés megkötése előtt, mivel a szállítási költséget csak a termékek kézbesítési címének megadása után lehet meghatározni.
11.1. A fogyasztó jogosult indokolás nélkül elállni a távolsági szerződéstől vagy a kereskedő üzlethelyiségén kívül kötött szerződéstől az ÁSZF XII. cikk 12.1-12.3 pontjai szerint, kivéve a következő szerződések esetén:
11.2. Szolgáltatás nyújtása esetén, ha a szolgáltatás teljesítése teljes mértékben megtörtént, és a szolgáltatás megkezdődött a szerződés felmondási határidejének lejárta előtt, a fogyasztó kifejezett beleegyezésével és azzal a nyilatkozattal, hogy a fogyasztó tájékoztatva volt arról, hogy a beleegyezés megadásával elveszíti a szerződés felmondásának jogát a szolgáltatás teljesítése után, ha a szerződés szerint a fogyasztónak kötelessége az ár megfizetése.
11.3. Termék vagy szolgáltatás esetén, amelynek ára a pénzügyi piac áringadozásától függ, amelyre a kereskedő nincs hatással, és amely a szerződés felmondási időszaka alatt következhet be.
11.4. Fogyasztói specifikációk alapján gyártott vagy testre szabott termék esetén.
11.5. Gyorsan romló vagy minőségét gyorsan vesztő termékek esetén.
11.6. Olyan termék esetén, amelyet zárt csomagolásban szállítanak, és egészségügyi vagy higiéniai okokból nem alkalmas visszaküldésre, ha a csomagolás a kézbesítést követően megsérült.
11.7. Olyan termék esetén, amely a jellegénél fogva kézbesítés után elválaszthatatlanul összekeveredett más termékekkel.
11.8. Alkoholos italok esetén, amelyek ára a szerződés megkötésekor rögzített, és amelyeket legalább 30 nappal később lehet kézbesíteni, és amelyek ára a piaci áringadozásoktól függ, amelyeket a kereskedő nem tud befolyásolni.
11.9. Sürgős javítások vagy karbantartások esetén, amelyeket a fogyasztó kérésére végeztek el a fogyasztó lakóhelyén; ez nem vonatkozik olyan szerződésekre, amelyek tárgya más szolgáltatás, mint a javítás vagy karbantartás, vagy olyan szerződésekre, amelyek tárgya más termék kézbesítése, mint a javításhoz vagy karbantartáshoz szükséges alkatrész, ha a kereskedő látogatása során kötötték a szerződést, és a fogyasztó előzetesen nem rendelte meg ezeket a termékeket vagy szolgáltatásokat.
11.10. Hangfelvételek, kép- vagy audiovizuális felvételek, vagy szoftverek esetén, amelyeket zárt csomagolásban szállítanak, ha a csomagolás a kézbesítést követően megsérült.
11.11. Időszaki sajtótermékek esetén, kivéve, ha azokat előfizetés alapján szállítják.
11.12. Nyilvános árverésen vásárolt termékek esetén.
11.13. Szállodai szolgáltatások esetén, amelyek nem lakáscélúak, áruszállítás, autóbérlés, étkezési szolgáltatások vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatások esetén, ha a szerződés szerint a kereskedőnek ezeket a szolgáltatásokat meghatározott időpontban vagy meghatározott időszakban kell nyújtania.
11.14. Digitális tartalom kézbesítése esetén, amelyet a kereskedő nem tárgyi hordozón szállít, ha a digitális tartalom kézbesítése megkezdődött, és a fogyasztó kifejezetten hozzájárult a kézbesítés megkezdéséhez a szerződés felmondási időszakának lejárta előtt, kijelentve, hogy tájékoztatva volt arról, hogy a beleegyezés megadásával elveszíti a szerződés felmondásának jogát a digitális tartalom kézbesítésének megkezdésével, és a kereskedő a fogyasztónak megerősítést küldött.
11.15. Az ÁSZF 11.1. pontja nem vonatkozik olyan vásárlókra, akik a szerződéskötés során nem minősülnek fogyasztónak.
XII. A távolsági szerződéstől való elállás jogának érvényesítése és a kereskedő üzlethelyiségen kívül kötött szerződéstől való elállás
12.1. A fogyasztó jogosult a távolsági szerződéstől vagy a kereskedő üzlethelyiségen kívül kötött szerződéstől elállni az alábbi időszakokon belül:
a termék átvételének napjától a fogyasztó által a 12.4. pont szerint,
a szerződés megkötésének napjától, ha a szerződés tárgya szolgáltatás nyújtása,
a vízellátásra vonatkozó szerződés megkötésének napjától, ha az nem korlátozott mennyiségben vagy meghatározott mértékben kerül értékesítésre, valamint a hőellátásra vonatkozó szerződés megkötésének napjától,
a digitális tartalom kézbesítésére vonatkozó szerződés megkötésének napjától, ha a digitális tartalmat nem tárgyi hordozón szállítják.
12.2. Ha a kereskedő a fogyasztót később tájékoztatta a távolsági szerződés felmondási jogáról, de legkésőbb 12 hónapon belül a felmondási időszak kezdetétől számítva, a fogyasztó jogosult a távolsági szerződéstől vagy a kereskedő üzlethelyiségen kívül kötött szerződéstől elállni:
12.3. Ha a kereskedő nem teljesítette a távolsági szerződés felmondási jogáról szóló tájékoztatási kötelezettséget sem az eredeti, sem a későbbi időszakokban, a fogyasztó jogosult a távolsági szerződéstől vagy a kereskedő üzlethelyiségen kívül kötött szerződéstől 12 hónapon belül elállni a 12.1. pontban meghatározott időszak lejártát követően.
12.4. A termék átvétele a fogyasztó által akkor tekinthető megtörténtnek, amikor a fogyasztó vagy az általa kijelölt harmadik személy (a fuvarozót kivéve) átvette a rendelés minden részét, vagy ha:
12.5. A fogyasztó jogosult a távolsági szerződéstől vagy a kereskedő üzlethelyiségen kívül kötött szerződéstől elállni, amelynek tárgya a termékek szállítása, még a szerződés felmondási időszakának kezdete előtt is.
12.6. A fogyasztó érvényesítheti a távolsági szerződéstől vagy a kereskedő üzlethelyiségen kívül kötött szerződéstől való elállási jogát írásban vagy más tartós adathordozón, és ha a szerződést szóban kötötték meg, akkor a fogyasztó jogainak érvényesítéséhez bármely egyértelműen megfogalmazott nyilatkozat elegendő, amely kifejezi a fogyasztó szándékát a szerződéstől való elállásra (továbbiakban: „a szerződéstől való elállás értesítése”). A fogyasztó használhatja a szerződéstől való elállási minta űrlapot.
A szerződéstől való elállás űrlapja letölthető az alábbi linken: https://www.catus.sk/www/upload/filemanager/withdrawal_from_the_contract_sk.pdf
12.7. A 12.1-12.3. pontokban meghatározott szerződéstől való elállási időszak megtartottnak tekinthető, ha a fogyasztó az időszak utolsó napján legkésőbb elküldi az elállási értesítést a kereskedőnek.
12.8. A fogyasztó csak bizonyos termékekre vonatkozóan is elállhat a szerződéstől, ha a kereskedő a távolsági szerződés alapján több terméket szállított le.
12.9. A fogyasztó viseli annak bizonyítási terhét, hogy élt a szerződéstől való elállás jogával.
XIII. A fogyasztó jogai és kötelezettségei a távolsági szerződéstől való elállás után
13.1. A fogyasztó köteles a távolsági szerződéstől vagy a kereskedő üzlethelyiségen kívül kötött szerződéstől való elállást követően 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni a terméket a kereskedőnek vagy a kereskedő által kijelölt személynek; ez nem vonatkozik arra az esetre, ha a kereskedő vállalja a termék személyes átvételét vagy a terméket kijelölt személy által veszi át. Az első mondatban meghatározott határidő megtartottnak tekinthető, ha a fogyasztó az utolsó napon legkésőbb elküldi a terméket a kereskedőnek.
13.2. A visszaküldött terméknek:
13.2. A távollévők között kötött szerződéstől vagy az üzlethelyiségen kívül kötött szerződéstől való elállás esetén a fogyasztó csak a termék kereskedőhöz vagy a kereskedő által a termék átvételére kijelölt személyhez történő visszaküldésének költségeit viseli; ez nem érvényes, ha a kereskedő vállalta, hogy maga viseli a költségeket, vagy ha a kereskedő nem teljesítette tájékoztatási kötelezettségét, vagyis ha a kereskedő nem nyújtott külön tájékoztatást a fogyasztó elállási jogáról a távollévők között kötött szerződések és az üzlethelyiségen kívül kötött szerződések esetén.
13.3. A csomagot utánvétes fizetés nélkül kell elküldeni Helena Žitňanová - CATUS Slovakia, Zvolenská cesta 46, 974 05 Banská Bystrica címére (a postahivatalba kézbesített csomagokat nem fogadjuk el).
13.4. A fogyasztó felelős a termék értékcsökkenéséért, amely a termékkel való olyan bánásmód következménye, amely meghaladja a termék tulajdonságainak és működésének megismeréséhez szükséges mértéket; ez nem érvényes, ha a kereskedő nem teljesítette a tájékoztatási kötelezettségét a 2024. évi 108. sz. törvény 15. § (1) bekezdés f) pontja szerint a fogyasztóvédelemről és egyes törvények módosításáról és kiegészítéséről szóló hatályos törvény értelmében.
13.5. A fogyasztó köteles megfizetni a kereskedőnek a ténylegesen nyújtott szolgáltatás árát a szerződéstől való elállásról szóló értesítés kézbesítésének napjáig, ha a fogyasztó a 2024. évi 108. sz. törvény 19. § (1) bekezdése alapján eláll a távollévők között kötött szerződéstől vagy az üzlethelyiségen kívül kötött szerződéstől, amelynek tárgya szolgáltatásnyújtás, vízszolgáltatás, amely nem korlátozott mennyiségben vagy meghatározott mennyiségben kerül értékesítésre, vagy hőszolgáltatás, és a szolgáltatás megkezdése előtt kifejezett beleegyezést adott a 2024. évi 108. sz. törvény 17. § (10) bekezdés c) pontja szerint a fogyasztóvédelemről és egyes törvények módosításáról és kiegészítéséről szóló hatályos törvény értelmében. A ténylegesen nyújtott szolgáltatás ára arányosan kerül kiszámításra a szerződésben megállapított teljes ár alapján. A ténylegesen nyújtott szolgáltatás árát a nyújtott szolgáltatás piaci ára alapján kell kiszámítani, ha a szerződésben megállapított teljes ár túlzottan magas.
13.6. A távollévők között kötött szerződéstől vagy az üzlethelyiségen kívül kötött szerződéstől való elállási jog gyakorlásából a fogyasztónak nem származnak további kötelezettségei vagy költségei, kivéve a 13.1., 13.4. és 13.6. pontokban, valamint a 14.3. pontban meghatározott kötelezettségeket és a felmerülő többletköltségek megfizetését.
XIV. A kereskedő jogai és kötelezettségei a fogyasztó távolsági szerződéstől vagy kereskedő üzlethelyiségen kívül kötött szerződéstől való elállása esetén
14.1. A kereskedő köteles a szerződéstől való elállásról szóló értesítés kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríteni a fogyasztónak az összes általa kifizetett összeget, beleértve a szállítási költségeket, kézbesítési, postai és egyéb költségeket és díjakat.
14.2. A kereskedő köteles visszatéríteni a fogyasztónak az összes kifizetést, ha a fogyasztó nem az egész szerződéstől állt el, csak annak egy részétől. A kereskedő nem számíthat fel további költségeket a szállításért, kézbesítésért, postai és egyéb költségekért, ha a fogyasztó elállt a szerződéstől.
14.3. A kereskedő nem köteles megtéríteni a fogyasztónak azokat a többletköltségeket, amelyek akkor merülnek fel, ha a fogyasztó a kereskedő által kínált legolcsóbb kézbesítési módtól eltérő módot választott. A többletköltségek közé tartozik a különbség a fogyasztó által választott szállítási mód költsége és a kereskedő által kínált legolcsóbb szokásos kézbesítési mód költsége között.
14.4. A kereskedő nem kérhet a fogyasztótól további költségeket:
a kereskedő nem tájékoztatta a fogyasztót a fogyasztó szerződéstől való elállási jogáról az alkalmazandó fogyasztóvédelmi törvény szerint, vagy
a fogyasztó nem adott kifejezett beleegyezést a szolgáltatás nyújtásának megkezdéséhez, vagy
a kereskedő nem biztosította a fogyasztónak az alkalmazandó jogszabályok szerinti megerősítést.
a fogyasztó nem adott kifejezett beleegyezést a digitális tartalom kézbesítésének megkezdéséhez,
a fogyasztó nem nyilatkozott, hogy megfelelő tájékoztatást kapott arról, hogy a beleegyezés megadásával elveszíti a szerződéstől való elállás jogát, vagy
a kereskedő nem biztosította a fogyasztónak a megfelelő jogszabályi előírások szerinti megerősítést.
14.5. A kereskedő nem köteles visszatéríteni a fogyasztónak a 14.1. pontban meghatározott kifizetéseket, amíg a terméket nem kézbesítik neki, vagy a fogyasztó nem igazolja, hogy visszaküldte a terméket a kereskedőnek, kivéve, ha a kereskedő vállalja a termék átvételét személyesen vagy megbízott útján.
14.6. A kereskedő köteles visszatéríteni a fogyasztónak a 14.1. pontban meghatározott kifizetéseket ugyanazon a módon, ahogyan a fogyasztó a fizetést teljesítette; ez nem érinti a kereskedő jogát arra, hogy a fogyasztóval megállapodjon egy másik fizetési módról, amennyiben a fogyasztó számára nem merülnek fel további költségek a visszatérítéssel kapcsolatban.
14.7. A kereskedő köteles saját költségén biztosítani a termék átvételét a 14.1. pont szerinti időszakon belül, ha a terméket a fogyasztó otthonába kézbesítették a szerződés megkötésekor, és a termék jellege miatt nem lehetséges a terméket postai úton visszaküldeni.
14.8. Az eladó és a fogyasztó követeléseinek egyoldalú beszámítása, amelyek a szerződéstől való elállás következtében keletkeznek a 11.1. pont alapján, tilos.
15.1. A fogyasztóvédelmi jogszabályok betartását ellenőrző illetékes felügyeleti szerv a következő:
Szlovák Kereskedelmi Felügyelet (Slovenská obchodná inšpekcia), székhelye Banská Bystrica, Banskobystrický kerület
Cím: Dolná 46, 974 00 Banská Bystrica 1, Szlovákia
Felügyeleti osztály (Odbor výkonu dozoru)
Telefon: 048/412 49 69, 048/415 18 71, 048/415 18 73
Fax: 048/412 46 93
Email: bb@soi.sk
Web: https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi
16.1. Ha a fogyasztó nem elégedett azzal, ahogyan az eladó a reklamációját kezelte, vagy úgy véli, hogy az eladó megsértette jogait, a vásárlónak joga van panaszt benyújtani az eladóhoz a helyzet orvoslása érdekében. Ha az eladó válasza elutasító vagy a vásárló panaszára nem válaszol 30 napon belül, a fogyasztó jogosult az alternatív vitarendezési eljárás kezdeményezésére a 391/2015 Z.z. törvény alapján, amely az alternatív fogyasztói vitarendezésről szól, valamint ezen törvény módosításairól és kiegészítéseiről. Az eladóval kapcsolatos alternatív fogyasztói vitarendezés illetékes szerve a Szlovák Kereskedelmi Felügyelet (SOI) (a kapcsolatfelvétel elérhető itt: https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi), vagy más illetékes, az alternatív vitarendezési jogszabályok alapján engedélyezett jogi személy, amely szerepel a Szlovák Gazdasági Minisztérium nyilvántartásában (a lista elérhető a www.mhsr.sk vagy https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebiteľa/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1 weboldalakon).
A fogyasztó jogosult választani, hogy melyik alternatív vitarendezési szervhez fordul. A fogyasztó használhatja az online vitarendezési platformot is, amely elérhető a http://ec.europa.eu/consumers/odr/ weboldalon, vagy közvetlenül a https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage oldalon. Az alternatív vitarendezés csak olyan fogyasztók számára érhető el, akik a szerződéskötés és teljesítés során fogyasztói minőségben járnak el. Az alternatív vitarendezés csak a fogyasztó és az eladó közötti, fogyasztói szerződésből eredő vagy azzal kapcsolatos vitákra vonatkozik. Az alternatív vitarendezés csak a távolsági szerződésekre vonatkozik. Az alternatív vitarendezési szerv a kérelmet elutasíthatja, ha a vita értéke nem haladja meg a 20 eurót. Az alternatív vitarendezési szerv legfeljebb 5 euró (ÁFA-val) díjat számíthat fel a vitarendezési eljárás megkezdéséért.
Minden további információ a fogyasztói szerződésekből eredő vagy azzal kapcsolatos viták alternatív vitarendezésével kapcsolatban elérhető a Szlovák Gazdasági Minisztérium weboldalán: www.mhsr.sk, valamint a 391/2015 Z.z. törvényben.
17.1. Az eladó nem köt vásárlási szerződést, és nem végez értékesítést, közvetítést vagy szállítást alkoholos italok (termékek), dohánytermékek és egyéb termékek tekintetében olyan személyek számára, akik a vásárlási szerződés megkötésének pillanatában nem töltötték be a 18. életévüket, és akik számára a 18 év alatti személyeknek történő értékesítés tilos a Szlovák Köztársaság hatályos jogszabályai szerint. Ennek érdekében az eladó ellenőrzi a vásárló 18. életévét a személyazonossági okmány (személyi igazolvány vagy útlevél) alapján az átadáskor. Az átadást az eladó megbízottja végzi. Ha a vásárló nem érte el a 18. életévét, vagy ha nem tudja igazolni életkorát, az eladó nem adja át a terméket, és a vásárlási szerződés megszűnik.
18.1. Az eladó tájékoztatja a fogyasztókat, hogy nem léteznek különleges alkalmazandó magatartási kódexek, amelyeket az eladó vállalt betartani. Magatartási kódex alatt értjük azt a megállapodást vagy szabályrendszert, amely meghatározza az eladó magatartását bizonyos kereskedelmi gyakorlatokkal vagy üzletágakkal kapcsolatban, ha ezeket nem a törvény vagy más jogszabály határozza meg, és amelyeket az eladó vállalta betartani. A fogyasztókat tájékoztatják, hogyan szerezhetnek tudomást ezekről a kódexekről vagy azok szövegéről.
19.1. Az eladó nem ellenőrzi vagy korlátozza a termékek értékelését kizárólag olyan személyekre, akik a terméket az eladótól vásárolták meg.
Az ügyfelek személyes adatainak védelme: A rendelés feldolgozásának vagy kérdésének feltétele az Ön személyes adatainak rögzítése. A személyes adatok megadása önkéntes, de amennyiben ezeket nem adja meg, nem lesz lehetséges a kérései teljesítése, illetve az internetes áruházban történő vásárlás.
A személyes adatok feldolgozásának célja: Az adatkezelő kizárólag azért dolgozza fel a személyes adatokat, hogy azokat szükség esetén a Szlovák Rendőrség megfelelő szerve számára átadja, az érvényes jogszabályok alapján, illetve hogy más hatóságoknak is megadja azokat, ha ezt az adatkezelő számára kötelező jogszabály előírja.
A személyes adatok címzettjei: A Szlovák Rendőrség vagy más közigazgatási szervek, ha a kötelező érvényű jogszabályok előírják az adatkezelő számára a feldolgozott személyes adatok átadását.
Helena Žitňanová - CATUS Slovakia tiszteletben tartja az egyének magánéletét, és vállalja, hogy csak olyan személyes azonosító adatokat (információkat, amelyek lehetővé teszik vagy megkönnyítik egy személy azonosítását, például név, lakcím, e-mail cím, valamint olyan személyes információkat, amelyek igazolják az adott személy jogosultságát a cégünk által forgalmazott különleges eljárás alá tartozó termékek megvásárlására) gyűjt, amelyeket önkéntesen és saját elhatározásukból adtak meg, és amelyek szükségesek a szolgáltatások legjobb nyújtása érdekében.
Az, hogy ezeket az információkat megadja-e, csak Önön múlik. Azok a személyes adatok, amelyek a megrendelés részeként kerültek rögzítésre, és amelyeket a regisztráció során közöltek velünk, cégünk által bizalmasnak minősülnek, és védelmet élveznek a visszaélésekkel szemben. Ha a vásárlás engedélyezéséhez további dokumentumok benyújtása szükséges, a dokumentumokban szereplő összes adatot a jelen szerződési feltételekben meghatározott módon kezeljük.
A kötelező megrendelés vagy kérdés elküldésével a vásárló időben korlátlan hozzájárulást ad személyes adatainak feldolgozásához. Cégünk a vásárló által megadott személyes adatokat kereskedelmi szolgáltatások nyújtása, valamint a vásárló életkorának ellenőrzése céljából rögzíti és kezeli.
Ha Ön személyes adatokat ad meg kiskorú vagy fiatalkorú személyek számára szánt termékek (amelyeket kifejezetten jelezve vannak ajánlatunkban) megszerzése céljából, bár ezek a termékek csak 18 éven felüli személyek számára megvásárolhatók és használhatók, akkor ön vállalja a felelősséget a vonatkozó kötelező jogszabályok megsértéséért.
Helena Žitňanová - CATUS Slovakia vállalja, hogy az internetes oldalunkon és internetes áruházunkban megszerzett személyes adatokat nem adja ki harmadik félnek, nem értékesíti és nem adja bérbe.
Helena Žitňanová - CATUS Slovakia kényszerül közzétenni a szükséges személyes adatok egy részét a szállítmányozási cégek számára, amelyek a termékeket az Ön kötelező megrendelése alapján kézbesítik. Ezek a vállalatok felelősek az Ön személyes adatainak védelméért a Szlovák Köztársaság jogszabályaival összhangban.
A személyes adatok megadása önkéntes és nem kötelező. Helena Žitňanová - CATUS Slovakia az Ön személyes adatait a cég belső normatív jogszabályi rendelkezéseivel összhangban, különösen a személyes adatok védelméről szóló 428/2002. számú törvénnyel összhangban kezeli, tárolja és távolítja el. A személyes adatok védelméről szóló törvény 20. § (3) bekezdése alapján Ön bármikor jogosult írásban kifogást emelni személyes adatainak további feldolgozása, illetve felhasználása ellen, beleértve a postai, faxos, elektronikus vagy telefonos kapcsolattartást is. Ha Ön megadta nekünk személyes adatait, bármikor lehetősége lesz ezeket az adatokat módosítani vagy eltávolítani, feltéve, hogy ezt telefonon, faxon vagy e-mailben értesít minket.
21.1. Az eladó fenntartja a jogot az Általános Szerződési Feltételek módosítására. Az Általános Szerződési Feltételek módosításának írásbeli értesítése az eladó weboldalán történő közzététellel történik. Az Általános Szerződési Feltételek módosítása esetén a vásárló és az eladó közötti kapcsolat az Általános Szerződési Feltételek hatályos és érvényes változatai szerint szabályozott, amelyek a vásárlási szerződés megkötésének időpontjában érvényben voltak, egészen annak megszűnéséig.
21.2. Ezek az Általános Szerződési Feltételek elválaszthatatlan részét képezik az eladó weboldalán közzétett Reklamációs Szabályzatnak és Adatvédelmi Irányelveknek. A Reklamációs Szabályzat és az Adatvédelmi Irányelvek dokumentumai közzétételre kerülnek az eladó weboldalán.
21.3. Ezek az Általános Szerződési Feltételek a weboldalon való közzétételükkel lépnek hatályba és válnak érvényessé, 2024. július 1-jén.
REKLAMÁCIÓS SZABÁLYZAT
Az internetes áruház http://www.catus.hu/ számára
1.1. Jelen Reklamációs Szabályzat (a továbbiakban „RSZ”) szabályozza a jogviszonyokat a Kereskedő és minden olyan személy között, aki a Kereskedő által a Weboldalán kínált termékeket vásárolja meg, és fogyasztóként lép fel az ezen Általános Szerződési Feltételek, valamint a vonatkozó magyar jogszabályok alapján, különösen a következő jogszabályok alapján: a fogyasztóvédelmi törvény és a Polgári Törvénykönyv.
Kereskedő neve: Helena Žitňanová - CATUS Slovakia
Székhely: 97405 Banská Bystrica, Zvolenská cesta 5579/46, Szlovákia
Cégjegyzék: Banská Bystrica Járási Hivatal, Egyéni vállalkozói nyilvántartási szám: 601-13554 Cégjegyzékszám: 40091911 Adószám: 1020059282
ÁFA szám: SK1020059282
Bankszámla: SK37 1100 0000 0026 2875 6195
A Kereskedő ÁFA-fizető
(a továbbiakban „Kereskedő” vagy „Eladó”).
1.2. Az Eladó e-mail címe és telefonszáma:
E-mail: reklamacie@catus.sk
Tel.: +421 48 413 15 24
1.3. A reklamációk küldési címe: Helena Žitňanová - CATUS Slovakia, Zvolenská cesta 46, 974 05 Banská Bystrica
1.4. A vásárló köteles a reklamációra szánt árut teljes állapotban, az összes tartozékkal együtt, tiszta, mechanikai sérülésmentes állapotban, lehetőség szerint eredeti csomagolásban, a használati útmutatókkal, számlamásolattal, szállítólevéllel és eredeti garanciajeggyel együtt beküldeni. A vásárló köteles az áruval együtt a hiba leírását is elküldeni.
1.5. Airsoft fegyverek reklamációja esetén a vásárló köteles mellékelni a garanciajegyet, amely az eladáshoz csatolva van.
1.6. A reklamációra szánt árut a vásárló utánvét nélkül és a következő címre kell elküldenie:
Helena Žitňanová - CATUS Slovakia, Zvolenská cesta 46, 974 05 Banská Bystrica. Ellenkező esetben a csomagot nem veszik át.
2.1. Ezen Reklamációs Szabályzat a vásárlók (fogyasztók) és a Kereskedő közötti jogviszonyokat szabályozza. Kivételt képeznek a szerződéses kapcsolatok (és egyéb jogviszonyok), amelyek a szerződéses kapcsolatból származhatnak a vásárlók esetében, akik nem fogyasztóként járnak el. Ezekre a jogviszonyokra a hatályos Kereskedelmi Törvénykönyv 513/1991 sz. rendelkezései vonatkoznak.
III. Hibás teljesítésből fakadó jogok érvényesítése
3.1. A vásárló csak akkor érvényesíthet hibás teljesítésből eredő jogokat, ha a hibát késedelem nélkül, legkésőbb a dolog átvételétől számított 24 hónapon belül jelezte az Eladónak. Ha ezen időszak alatt nem jelzi a hibát, a hibás teljesítésből fakadó jogok megszűnnek.
3.2. A vásárló, aki nem fogyasztóként jár el, csak akkor érvényesíthet hibás teljesítésből eredő jogokat, ha a hibát késedelem nélkül, legkésőbb a dolog átvételétől számított 12 hónapon belül jelezte az Eladónak. Ha ezen időszak alatt nem jelzi a hibát, a hibás teljesítésből fakadó jogok megszűnnek.
4.1. Az Eladó felelős minden olyan hibáért, amely az áru átadásakor fennállt, és amely két éven belül megjelenik.
4.2. Ha a vásárlás tárgya digitális elemekkel rendelkező dolog, amelynek digitális tartalmát vagy digitális szolgáltatását meghatározott ideig folyamatosan kell nyújtani, az Eladó felelős minden olyan hibáért, amely a digitális tartalom vagy szolgáltatás hibája, és amely a meghatározott időszak alatt jelenik meg.
4.3. Használt áru esetében a felek megállapodhatnak rövidebb felelősségi időről, mint ami a 4.1. és 4.2. pontokban szerepel, de nem lehet rövidebb, mint egy év.
5.1. Ha az Eladó felelős a hibás árukért, a vásárló jogosult a hiba kijavítására vagy cserére, a vételárból történő ésszerű árengedményre vagy a szerződéstől való elállásra.
5.2. A vásárló megtagadhatja a vételár kifizetését vagy annak egy részét, amíg az Eladó nem teljesíti a hibás teljesítésből eredő kötelezettségeit, kivéve, ha a vásárló a hiba jelzésekor késlekedik a vételár vagy annak egy részének kifizetésével.
5.3. A vásárló csak akkor érvényesíthet hibás teljesítésből eredő jogokat az 5.2 pont alapján, ha a hibát a felfedezésétől számított két hónapon belül jelzi, de legkésőbb a 4.1-4.3 pontokban meghatározott időn belül.
5.4. A hibás teljesítésből fakadó jogok érvényesítése nem zárja ki a vásárló jogát a hibából eredő kár megtérítésére.
6.1. A hibát a vásárló bármelyik, az eladó által működtetett üzletben bejelentheti, vagy bármelyik olyan személynek, akiről az eladó a szerződés megkötése előtt vagy a rendelés elküldése előtt értesítette a vásárlót. A hibát be lehet jelenteni az eladó székhelyére vagy üzleti címére küldött levélben, vagy bármely más címre, amelyről az eladó a vásárlót a szerződés megkötésekor vagy azt követően tájékoztatta.
6.2. Ha a vásárló a hibát postai úton jelentette be, és az eladó megtagadta a küldemény átvételét, a küldeményt a visszautasítás napján kézbesítettnek kell tekinteni.
6.3. Az eladó a hiba bejelentését követően írásos visszaigazolást ad a vásárlónak a hiba bejelentéséről. A visszaigazolásban az eladó meghatározza azt az időtartamot, amelyen belül a hibát a 1964. évi 40. törvény (Polgári Törvénykönyv) 507. §-ának (1) bekezdése értelmében kijavítja. Ez az időszak nem lehet hosszabb, mint 30 nap a hiba bejelentésének napjától számítva, kivéve, ha objektív okokból az eladó ezt nem tudja betartani.
6.4. Ha az eladó megtagadja a felelősségvállalást a hiba kijavításáért, írásban tájékoztatja erről a vásárlót. Ha a vásárló szakértői véleménnyel vagy akkreditált, illetve jogosított vagy bejelentett személy által kiadott szakvéleménnyel igazolja az eladó felelősségét a hiba miatt, a vásárló újból bejelentheti a hibát, és az eladó nem tagadhatja meg a felelősséget. Az újabb hiba bejelentésére nem vonatkozik a 2024. évi 108. törvény (Fogyasztóvédelmi törvény) 621. §-ának (3) bekezdése. A szakértői véleménnyel kapcsolatos költségeket a vásárlónak kell fedeznie a 1964. évi 40. törvény (Polgári Törvénykönyv) 509. §-ának (2) bekezdése alapján.
6.5. Ha az eladó a szerződés megkötése előtt vagy a rendelés elküldése előtt értesítette a vásárlót, hogy a hibát más személy is bejelentheti, akkor ennek a személynek a cselekedete vagy mulasztása az eladó cselekedetének vagy mulasztásának minősül a hiba bejelentése szempontjából.
VII. A hiba kijavítása
7.1. A vásárlónak joga van választani, hogy a hibát a termék cseréjével vagy javításával kívánja-e kijavítani. A vásárló nem választhat olyan javítási módot, amely nem lehetséges, vagy amely az eladónak a másik módszerhez képest aránytalan költségeket okozna, figyelembe véve az összes körülményt, különösen azt az értéket, amelyet a termék hibátlan állapotban képviselne, a hiba súlyosságát, és azt a tényt, hogy a másik javítási mód jelentős nehézségeket okozna a vásárlónak.
7.2. Az eladó megtagadhatja a hiba kijavítását, ha a javítás vagy a csere nem lehetséges, vagy ha az aránytalan költségekkel járna, figyelembe véve az összes körülményt, beleértve a 7.1. pont második mondatában említett körülményeket is.
7.3. Az eladó a hibát ésszerű határidőn belül kijavítja vagy kicseréli a terméket, miután a vásárló a hibát bejelentette, ingyenesen, saját költségén és anélkül, hogy a vásárlónak jelentős nehézségeket okozna, figyelembe véve a termék jellegét és azt a célt, amelyre a vásárló a terméket igényelte.
7.4. A javítás vagy csere érdekében a vásárló köteles átadni vagy elérhetővé tenni a terméket az eladónak, vagy egy olyan személynek, akire a 2024. évi 108. törvény (Fogyasztóvédelmi törvény) 622. §-ának (5) bekezdése hivatkozik. A termék átvételének költségeit az eladó viseli.
7.5. Az eladó a javított vagy csere terméket saját költségén ugyanazzal vagy hasonló módon szállítja vissza a vásárlónak, ahogyan a vásárló a hibás terméket eljuttatta hozzá, hacsak a felek másképp nem állapodnak meg. Ha a vásárló a terméket nem veszi át hat hónapon belül attól a naptól számítva, amikor át kellett volna vennie, az eladó a terméket értékesítheti. Ha a termék jelentős értéket képvisel, az eladó előzetesen értesíti a vásárlót a tervezett értékesítésről, és további ésszerű határidőt biztosít a termék átvételére. Az eladó az értékesítést követően haladéktalanul kifizeti a vásárlónak az értékesítésből származó bevételt, levonva azokat a költségeket, amelyeket a termék tárolására és értékesítésére ésszerűen fordított, feltéve, hogy a vásárló ésszerű időn belül igényt nyújt be az értékesítés bevételéből való részesedésre az eladó által az értékesítésről szóló értesítésben meghatározott időn belül. Ha a terméket nem sikerült eladni, vagy ha az értékesítésből származó bevétel nem elegendő a tárolás és értékesítés költségeinek fedezésére, az eladó saját költségén megsemmisítheti a terméket.
7.6. Az eladó a hiba kijavítása során gondoskodik a termék eltávolításáról és a javított vagy csere termék telepítéséről, ha a csere vagy javítás szükségessé teszi a hibás termék eltávolítását, amelyet annak jellege és rendeltetése szerint telepítettek, mielőtt a hiba megjelent volna. Az eladó és a vásárló megállapodhatnak abban, hogy a termék eltávolítását és a javított vagy csere termék telepítését a vásárló végzi el az eladó költségén és kockázatára.
7.7. A hiba kijavítása során a termék cseréjével az eladó nem jogosult a termék rendeltetésszerű használata előtti szokásos elhasználódásból eredő kár megtérítésére, és nem jogosult díjra a termék szokásos használatáért a csere előtt.
7.8. Az eladó felelős a csere termék hibáiért a 2024. évi 108. törvény (Fogyasztóvédelmi törvény) 619. §-ának megfelelően.
VIII. A digitális teljesítés hibás teljesítéséért való felelősség
8.1. A kereskedő felelős bármilyen hibáért, amely a digitális teljesítményben fennáll a szállítás időpontjában, és amely két éven belül megjelenik a szállítást követően, ha a digitális teljesítmény egyszeri szállításként vagy egyes teljesítmények sorozataként történik.
8.2. A kereskedő azonnal és ingyenesen, anélkül, hogy a fogyasztónak jelentős nehézségeket okozna a digitális teljesítmény természetére és a fogyasztó által megcélzott célra tekintettel, eltávolítja a digitális teljesítmény hibáit, miután a fogyasztó jelezte a hibát.
8.3. A kereskedő megtagadhatja a hiba eltávolítását, ha az eltávolítás lehetetlen, vagy ha az aránytalan költségeket okozna a körülményeket figyelembe véve, különösen a digitális teljesítmény hiba nélküli értékét és a hiba súlyosságát.
9.1. Az Eladó felelős minden olyan hibáért, amely a szolgáltatás teljesítésekor fennállt, és amely a szolgáltatás teljesítésétől számított két éven belül jelentkezik.
9.2. Ha a hiba 24 hónapon belül megjelenik azután, hogy a megrendelőnek át kellett volna vennie az árut, feltételezhető, hogy a hiba már az átvétel időpontjában is megvolt. Ez nem érvényes, ha az ellenkezője bizonyítható, vagy ha ez a feltételezés összeegyeztethetetlen az áru vagy a hiba természetével.
10.1. Ez a Reklamációs szabályzat elválaszthatatlan részét képezi a Weboldal Általános Szerződési Feltételeinek és a Weboldal Adatvédelmi Szabályzatának. A dokumentumok – az Általános Szerződési Feltételek és az Adatvédelmi Szabályzat – közzétéve vannak az Eladó Weboldalának domainjén.
10.2. Ez a Reklamációs szabályzat érvényes és hatályos a közzétételének időpontjától kezdődően az Eladó Weboldalán, 2024.07.01-jén.